25.3.2012

Extraordinary things happen to extraordinary people.

Wuhuuu tehokkaana taas päivittämässä ! Olin tossa justiinsa tulvien takia jumissa niinki menevässä paikassa ku Bowen ja siellä oli hyvin aikaa kasata tekstit julksua varten. Päätin jakaa nää nyt kahteen osaan, että tässä nyt Part 1 !
Kuvia löytyy tosiaan edelleen lisää naamakirjan puolelta:
Brissy-Red Center
Sydney-Brissy
Great Ocean Road



Sunnuntai 19.2.12


Juna-aussi herätti aamusella ku soitti et miitataanko tänään. Koomasin ja sit puhkusta tietenki loppu akku heti alkuvaiheessa. Hupsista keikkaa. Nousin sit ylös, heitin jotku vaatteet niskaan ja valuin viemää puhkun lataukseen päärakennukseen. Tiipiissä kun ei pahemmin ollu pistokkeita... Yllättävää. Puhelin siis lataukseen ja käväsin hakee mun suklaapalleromurot aamiaiseks. Keittiöön heittää maito sekaan ja sitte sitte takasin alas puhelimen luokse syömään. Omnomnom.

Ku puhku oli sit taas valmis heräämään henkiin ni soitinpa sitten herra juna-aussille että miten menee miitataanko. Sovittiin sitte että se hakee mut joskus tunnin päästä eli joskus 12 tienoilla, mennää lounaalle ja sit biitsille. Hyvä plääni.

Mä sitte kampesin itteni hereille, vaihdoin biksut päälle ja kävin ilmottautuu skydiveen. Hullu minä. Maanantaina sitte pudotus 14ft ja minuutin vapaapudotus. Aika mieletöntä ja täysin kahjoa. Mulle taas vaan naurettiin ku hysterioin. Paniikkipaniikkipaniikki. Mut pakkohan sitä on nyt hypätä ku kerran taas byronilla ollaan !

Sitte sitte puhelin jo pirisi että herra juna-aussi, aka Kye, oli saapunut paikalle ja venas mua parkkiksella. Nappasin sitte laukun mukaan ja valuin ettii tyyppiä. En ihan muistanu miltä se näytti et menin parkkikselle väähän pälyillen kunnes tyyppi sattu näköpiiriin. Menin sitte sen luo, halattiin ja moikattiin nää perus et mite menee plaaplaa ja hypättiin autoon.

Jubailtiin autossa ja heitettiin läppää ja heti tuntu et oltais vanhoja tuttuja eikä suinkaan nii et törmätty kerran livenä ja sillonki vaa parintunnin ajan. Hämmentävää. Hassua.

Mentiin sit keskustaan ettii jotai safkamestaa ja löydettiin reittimme johonki pikkupuotiin mist tilattiin kanasalaatit tms. Oli yllättävän hyvää ja mikäs siinä ku Kye makso kaiken. Helppoa. Koitin kovasti maksaa omani ku emmä tienny että me ollaan jollain treffeillä tms mut neip, ei onnistunu.
Hurjan hauskaa oli ja mitä nyt vietettiin varmaan tunti tuolla. Suurin syy tohon tais kuitenki olla se, että mä oon joku maailman hitain syöjä. Ihan tosi.. Säälittävää suorastaan.

Ku olin vihdoin saanu kananpalat kurkusta alas, ni lähettiin valuu kohti biitsiä. Ei jääty byronin main beachille, vaan otettiin suunnaks little wategos.
Sinne uheiltiin kovin rankasti eka ylös portaita pitkin ja sitte alas kivikkoa pitkin.
Urheilu.. ehh.

Biitsillä sitte levitettiin pyyhkeet, hinkattiin aurinkorasvaa ja sit kaks sekkaa ja suunnattiin aallokkoon ! Oli hurjan villi aallokko ja se ihan meni ja pilas mun piiskan. Mokomat aallot.

Vedestä me sitte valuttiin biitsille, mistä löydettiin mun vaatteet lillumasta kallioiden väliin muodostuneesta lammikosta. Helvetin kiva. Siellä uiskenteli shortsit, paita ja jopa rillit. JES. Eiku vaatteet kuivumaan ja meki mentii sit vaa makoilee ja ottaa aurinkoo. Aika kauan vaa chillattiin eikä tehty oikeestaan mitään. Kuhan nyt juteltii ja näin.

Käytii sit viel uimas kerran jos toisenki ja lopulta ku mun vaatteet oli kohtalaisen kuivat ni puettiin ja lähettiin byronin keskustaan. Hurruteltiin sinne ostaa JÄTSKIIII. Omnom. Oli just hyvää. Omnom.

Tuolta Kye heitti mut sit arts factorylle jost kävin vaan hakee visan ja sit hurruteltiin takas keskustaan nostaa mulle rahaa skydiven maksua varten. Jännä juttu. Moimoi rahat. Tuolta sitte takas arts factorylle, kävin maksaa hypyn ja sitte takas Kyen autoon. En tiiä miten tässä kävi niin, että lähettiin sen luokse. Dinner at Kyes place. Hui.

Ajettiin joku 10-15min semmoseen paikkaan ku South Golden Beach kunnes Kye parkkeeras autonsa talon eteen. Jännää. Naapurusto vaikutti ainaki ihan mielenkiintoselta ja sit mentiinki jo ovesta sisään. Vastaan kirmas haukkuva pikkupiski, Itchy. Ääw.

Kye kokkas sitte valtaisan läjän jotain pastahässäkkää ja oli just hjuvaa !

Sitte me vaa chillattiin ja ihmeteltiin elämää kunnes mun oli aika palata arts factoryyn ja kotoisaan telttahässäkkään. JEE. Kye kuskas mut sit takas sinne ja jotenki sovittiin et meen asuu sen luokse mun skydiven jälkeen, eli seuraavana päivänä. Wtf. Arts factory tosiaan täyteen buukattu, joten toinen vaihtis ois ollu Jonasin teltta (eikä sekään ihan varma...) tai sitte toinen hostelli (no way) tai matkan jatkaminen tyylii coollangattaan (hah). Tyyppi vaikutti kuitenki iha mukavalta ja kiva kämppä ja näin ni kelasin et  voin sit vklp jlk palata arts factoryyn.

Sanottiin sitte heipat ja meitsi valu pakkaamaan kamat. Sit eiku nukkumaan ennen aamun hyppyä !


Maanantai 20.2.12

Ei alkanu aamu mitenkään toivotulla tavalla. Maskan Tiina oli nimittäin laittanu viestiä fb kautta, et Maska oltiin jouduttu lopettamaan.. Oli saanu ähkyoireita ja menny tosi nopeesti huonommaks ni oltiin sitte päästetty suosiolla ikivihreille ja haudattu laitumelle. En jotenki osannu aamulla reagoida mitenkään, en ees itkeny. En jotenki vaa tajunnu. Lisäks sitte tiedossa oli aamun skydive mitä panikoin. Nii ja myöhemmin muutto periaattees ihan tuntemattomien nurkkiin. Kauheesti ajateltavaa ja jotenki en halunnu käsitellä asiaa vielä joten koitin olla ajattelematta.





Nappasin sit liinavaatteet ja kävin tekee check-outin. Kamat tyydyin jättää telttaan siks aikaa kunnes palaan hyppäämästä ja lähen aussin luokse.
Valuin sitte vetää aamiaisen, suklaamuroja, ja istuin sit jonku kanadalaisen tytön kanssa joka oli mun yks tiipiikämppiksistä. Mukava tyyppi. Lopult Jonas liitty kans hetkeks seuraan sanoo heipat ja toivottaa onnea hyppyyn. Nii ja se kans allekirjotti mun popot jee ! Vähän oli surullista sanoo heipat ku Jonas tosi hyvä tyyppi ja meil ollu varsin hauskaa yhessä, mut ei voi mitää.

Lopulta siis vikat halaukset ja herra lähti pyöräilee biitsille suorittaa aamusurffauksen ennen duuniin lähtöä ja mä valuin nappaa kamat ja sit venaa bussia hyppypaikalle. Hui.
8.30 bussi saapu ja hyppäsin panikoiden kyytiin. Siellä oli yks tuleva hyppääjä mun ja kuskin lisäks ja ne nauro mun panikoinnille.. Mokomat. Kanssahyppääjä kans sano et mun panikointi saa senki hermostumaan. Haha hups. Napattii matkalt kyytiin viel muutama muu ei-panikoiva ja sit saavuttiin hyppypaikalle. Siellä ilmottautumiset, vikat maksamiset ja eiku hyppypöksyt jalkaan !
Ennen ku meijät päästettiin hyppäämään ni istuttii rivissä ja joku nainen kerto mitä meijän milloinki piti tehä. Kuivaharjoteltiin siis. Sitte moikkasin mun tandemtyyppiä ja sit me jo lähettiinki valuu kohti konetta.
Oli kunno vanhanaikanen pikkukone, joka näytti siltä et jouduttais varmaa muutenki tekee hypyt alas. Vähän kämänen.. Hee. Ei haitannu.

Koneessa hysterioin lisää ja pelleilin mun hyppykaverin kanssa ja jonku toisen tandemtyypin kanssa. Ne nauro mulle.. Mokomat. Sit sain mun tandemtyypiltä semmosen nahkalärpätin lentäjähatun ja näytin tosi seksikkäältä ku laitoin sen päähän hyppylasien lisäks. Upeata. Oli hulvattoman hauskaa ja unohin jopa panikoida ku nauroin nii kovasti.

Paniikki iski takasin ku koneen ovi avattiin ja porukka alko loikkimaan ulos ! Oli aika hullua seurata porukan putoomista ja kelasin vaa et oonko oikeesti hyppäämässä. Mua ennen oli siis joku 4 hyppääjää.
Lopulta oli meikän vuoro valua ovelle ja sitte sitä jo mentiinki !

En muista hypystä pahemmin mitään, paitsi et ekat sekunnit vapaapudotusta oli ihan hullut ja et ku laskuvarjo avattiin ja tyyppi pyöritti mua ni olin varma et lentää laatta ! Yääääk.
Maisemat oli kuitenki aikasta päheet sieltä ylhäältä katottuna.



Laskeutuminen suju lepposasti ja sitte mä jäinki vaa maahan makaa tandemtyypin päälle. Ihana maa ! Sit mulle naurettiin. Yhyy. Sit mun tandemtyyppi irrotti ittensä ku piti lähtee hyppää uuden tyypin kanssa. Mä jäin sit mun kuvaajahepun kaa viel chillaa.
Lopulta sain paidan, dvd’n ja lähettiin hurruttamaan taas poies. Oli hauska miten tulomatkal olin ollu iha jdkslnfhjjd sekasin ja vaa puhunu ja kälättäny ja noh panikoinu ja sit paluumatkalla olin ihan hiljaa ja vaa tuijotin eteen. Ei musta taida tulla koneesta loikkijaa.

Hostellilla menin vaa makoilee alasänkyyn ja sit Maskamammaki pomppas mieleen ja sittenhän sitä tuli vähän itkettyä. Voi miten kiva. Laitoin sit vaa Kyelle viestii et en oo viel kykenevä liikkumaan ja annoin itteni vaa itkee ja päästää kaiken stressin ja muun ulos. Olo oli ihan kaamee ja meni iäisyys et sain taas koottua itteni.
Järkyttävä ikävä mun ponia.

Lopulta Kye soitti et mikä tilanne ku se oli kaupassa ja ois voinu tulla nappaa mut siit kyytiin samalla. Sovittiin et okei ja kasasin mun loput tavarat.
Just ennen lähtöö näin et Jonas hurautti pyörällä ohi ni kävin viel sanoo sille heipat ja halattiin ja tälleen kunnes Kye soitti et se on parkkiksella oottamassa. Eiku herran luokse ja autoon !

Tähän on hyvä lopettaa mun ja Kyen viikon mittasen kämppistelyn päiväkertomukset. Heitän mielummin vaan tiivistetysti ylös kaiken mitä tehtiin.

20.-27.2.2012


Päivät meni aika rattosasti. Aamusin Kye teki aamiaisen joka yleensä koostu scrumbled eggs and toast ja mussutin sen nauttien ulkoverannan sohvalla. Päivisin visitoitiin hassuissa paikoissa niinku vaikka kukkuloilla kattomassa vesiputouksia. Oli aka päheetä. Kiivettiin vesiputousta pitkin alas ja käytiin jopa putouksen takana olevassa luolassa. Sitte vaa istuttii siellä korkeuksissa ja nautittiin hiljasuudesta. Tai no ei siinä ihan hirveen hiljasta ollu vesiputouksen melussa mut muuten oli tooosi hiljasta. Ketään missään.
Paluumatkalla käytiin Mullumbimbys ja sieltä ostettiin ruokaa. Iso läjä nuksuja mulle ranejen kera. Nii ja vaniljapirtelö. Voi namnam.
Lisäks poikettiin vuokraamaan pari leffaa illaks. BOLT
<3

Toinen hauska paikka oli Billinudgel. Sinne mentiin Kyen ja äidin kanssa syömään kunnon aussipubiin. Tuolit oli nii raskaat et hyvä ku sain liikahtamaan. Siellä tavattiin noiden kahen jotain tuttuja ja voi jukra sitä aussiaksenttia ! Haha yks niist omas niin vahvan aksentin etten tajunnu yhtään mitään. Aika hauska. Paikan takapihalla oli kans lehmä (joka oli karkuteilläki jossain välissä) ja hevonen (mitä en nähny).
Käytiin tuolt kans ostamassa mulle laatikko suomeen lähetettäväks ja sit mentii johki tehdasmyymälään mist ostin Sussulle jotain paikallisia rasvoja. Billinudgel oli hauska paikka.

Iltasin me usein maattiin vaan tellyn ääressä patjalla lattialla. Usein katottiin äidin kanssa My Kitchen Rules (MKR) ja syötiin samalla Kyen kokkauksia. Se on aika hyvä kokki kolmonen. Ei valittamista ruuissa. Paitsi et annokset oli valtavia. Yks mun suosikkipäivistä tuolla oli se ku lähin Kyen äidin mukana sen duuniin. Se siis opettaa näit jotai kauneusjuttuja ja niil oli joku harjottelupäivä ja joltain puuttu koekaniini ni mä pääsin sitte ilmaseks nauttimaan hemmottelusta. Sain mani- ja pedikyyrit, kasvohoidon ja –hieronnan, ripsienvärjäyksen... Oli aika nautinto. Makasin vaan ja juttelin mun harjottelijan kanssa niitä näitä. Mukava tyttö ja ihmeen asiallinen 16veeks.
Tuolta sitte mentiin vielä Kyen ja äidin kanssa safkaamaan kunnes äiti palas töihin ja me lähettiin Kyen kanssa kohti kotia. Hymyilytti kauheesti.


Sitte käytiin luonnollisesti myös biitsillä. Kauheen yllättävää.



Kye kävi riippuliitää.


Yks vakiostoppipaikoista oli joku pieni puoti matkan varrella mist ostettiin joka kerta ohi ajaessa jätskit. Aika jepa ! MMM.

Käytiin kans pörrää byronin keskustassa aina sillon tällön. Mm semmoses aboriginaaliliikkeessä, mistä ostin äidille mausteita ja isille boomerangin.
Semmonen viikko siis ! Lienee turhaa sanoa, että mulla oli tosi kivaa ja oon hurjan tyytyväinen et spontaanisti muutin jonku nevarin nurkkiin. Kye on ihan loistava tyyppi ja kunnon aviomiesmateriaalia. Se on kasvanu jossai Byronin kukkuloilla, korkeuksissa, paikassa jossa ei ollu edes vissiin sähköä. Tietokoneenki omistanu vasta pari vuotta. Anti-nerd. Tietää kans lunnosta kaiken ja on vähän väliä popsimassa lehtiä ku niitä voi kuulema syödä. Öö. Outo. Mowgli. Lisäks se kokkaa hyviä ruokia, pesee pyykkiä, siivoo... Vaimo. 

Aijoo ja tein sille tosiaan viikon aikana myös pienen make-overin. Ensteks ihan kamala partakarvotus sai lähteä. Se oli ihan järkyttävä ! Huhhuh. Onneks se katos äkkiä.
Sitte suoritin kanssa kulmakarvojen siistimisen. Oli vähän turhan suuri viidakko ja osa karvoista sai lähteä. Hyh.
Vika operaatio oli piiska. Se tärkein ja helpoin. Nostin sen vaan pystyyn ni hyvältä näytti. Ei enää mikään ministerikampaus vaan vähän rock henkinen. Hitsit ku oon taitava.
Herrasta kuoriutu jopa ihan hyvännäkönen. Haha jep oon ihana.

Maanantai 27.2.12

Viimonen päivä byronilla Kyen luona. Mulla oli tiedossa Adelaideen lento ja Kyellä palaaminen töihin. Jippii.

Vaelleltiin ympäriinsä kunnes lähettiin viemään mun paketti postiin. Hurruteltiin lähimmälle postille ja siellä täyttelin pari lappua ja sit boksi lähetettiin matkaan.  Jee pitäs saapua suomeen 3-6kk sisällä. Eli luultavasti oon ite kotona ennen pakettia.. Hehee.

Tuolta hurruteltiin pikkupuodille mistä ostettiin taas jätskit ja sit suunnattiin kotiin. Siellä sitte seurasin Kyen pakkaamista ja autoin valitsemaan vaatteet sen mukaan brisbaneen. Se sitte esitteli vaatteitansa ja kokeili niitä ja mä päätin mitkä lähti mukaan ja mitkä ois voinu mun puolesta heittää roskiin vaikka heti. Oli nimittäin hurjasti liian isoja eikä istunu mitenkään päin. Toinen ku oli joskus 6kk sitte ollu pikkasen isompi mitä nykyään... Näytti esimerkiks yhet sen vanhat farkut ja voi helvetti ahaha ne oli valtavat !! Nykyään tyyppi ois mahtunu toiseen lahkeeseen. Hulvatonta. Vähän päässy ressu kutistumaan.

Kaapista löyty sit kuitenki muutamat ihan ok’sti istuvat paidat jotka pääty matkalaukkuun. Lisäks pari ihan normipaitaa, vaimonhakkaajia niinku yleensäki. Oli hauskaa.

Ku herra oli ready ni meijän oli aika lähtee hurruttelee kohti coollangattaa. Mulla tosiaan lento lähössä sieltä kohti adelaidea seuraavana aamuna ni seuraava yö sitte YHA Coollangatassa. Kye oli tuolta jatkamassa matkaa brisbaneen töihin.
Hurruttelu meni vähän masismeiningeissä ku tiedossa oli heipat. Pysähdyttiin kuitenki matkalla käymää jossain kauppakeskusjutussa. Eli siis mentii MÄKKIIN syömään nuksuja. Omnom. Ihan täydellistä. Mä tykkään nuksuista.
Kylläsinä eksyttiin photo boothiin ottaa kuvia ! Vähän oli ahdasta mut silti kovin hauskaa ! Päädyttiin mustavalkoseen kuvaan mis mä näytän kieltä ja Kye on pussaamassa mua poskelle. Se on kiva kuva.

Tuolta mentiin sit kattoo Kyelle vaatetusta duuniin. Istuvaa kauluspaitaa nimittäin. Mentii sit johki miesten liikkeeseen ja lähettiin ettimään Sitä oikeeta.

Muutaman väärän jälkeen se oikea löytyi. Vaaleensininen ja istu hyvin. Etenki takaa, mikä on se main thing. Lisäks sain pienten maanittelujen jälkeen tyypin sovittaa yhtä hurjan kivaa liiviä ja jep, toimi ! Että oon hyvä. Molemmat  tarttu sitte mukaan ilman et Kye ees vilkas hintoja.
Kassien kanssa siirryttiin seuraavaan paikkaan, eli rillikauppaan ! Kye oli pahasti uusien lasien tarpeessa, koska ne mitkä sil on himas... Hirveet. Kutsuin toist professoriks ku sil oli ne pääs. Onneks käytti piilareita aina.
Muutamien kokeilujen jälkeen päädyttiin isoihin ray-baneihin. Ruskeet ja huomattavasti paremmat mitä sähkönsiniset professorit.
Eiku lasit tilaukseen ja autolle !
 
Otettiin suunnaks joku mesta cooliessa mihin parkkeerattiin, Kye heitti uudet vaatteet niskaan, korjasin piiskan ja kaivoin kameran esiin. Mallituokio !
Kye sai poseerata ja mä tallensin mun onnistuneen make-overin kameralla.

Poseerausten jälkeen oliki aika lähtee ettii mun hostellia. Kyseessä tosiaan YHA Coollangatta ja pienen mutkan kautta löydettiin tiemme perille. Eiku check-in ja kamat huoneeseen. Sit hengattiin Kyen kaa viel hetki kunnes sen oli aika lähtee.

Loppuilta meniki sitte vaa koomatessa. Latasin kuvia koneelle ja tuunasin niitä. Kävin tsekkaa kävelyn lentokentälle. Ostin sieltä suklaamaidon ja timtameja.Valuin hostellille jatkaa koomausta.

Huoneessa oli ihan tappokuuma ja hikoilutti kamalasti.
Lisäks hostellis majaili joku futiksen mm-joukkue jostain ja ne mekkaloi yöllä kovasti. Teki mieli mennä heittää niitä palloilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti