7.11.2011

DAY 10 - Bondi Beach.

 Pahoittelut jos kappalejaot etc ihan pyllylleen, ku kopioin suoraan valmiiks kirjotetun tekstin vaa tähän ja blogger sit heittää nää jotenki iha tyhmästi !


En nyt yhtään osaa sanoa mistä sitä aloittaisi. Ehkä ihan alusta niin kaikille helpompaa. Etenkin mulle, koska kaikki häppeninki on kirjattuna erikseen päiväkirjaan niin siitä voi vilkasta mitä minäki päivänä oikeen tapahtu.

Saavuttiin Australiaan tosiaan tossa 29.10.2011 kello öö jotain illalla. Lennot meni ihmeen hyvin leffoi tuijottaessa ja nukkuessa. Kirjaa en avannu kertaakaan. Lentokentillä jumittaminen oli vähän lame, ku ei nyt hirveesti ollu hinkuu shoppailla missään ökyliikkeissä. Kumma juttu.
Ekalla lennolla mä olin alkuun vähä pahoinvoiva mut se ei tullu yllätyksenä, koska mua ei selkeesti oo luotu matkustamaan. Meni onneks kuitenki ohi ja jee kaikki oli taas hyvin.
Safkat koneissa oli ihmeen hyviä tai et olin vähä etukäteen kauhistellu, et mitäköhän mä saan siellä alas, mut hyvin selvisin.

Reissu kesti tosiaan jotain 30h ja sitte me oltiin perillä. Australian lentokenttää etukäteen stressanneena (kiitos sen jonku lentokenttäohjelman), mut se oliki iha läpihuutojuttu. Ei menny kauaa ku jo raahattiin rinkkoja taksiin. Ilma oli ihan sairaan hiostava ja tehtiin kuolemaa, vaikka kello oli tosiaan suht paljon meijän saapuessa (20 tai 21 ??). Taksista sitte ihmeteltiin väärinpäin keikkuvaa kuuta ja ihmeellistä liikennettä. Nurinkurinen maa.

Taksimatka kesti jotain 30min ja sitte oltiinki meijän ekalla hostellilla Sydneyn keskustassa. Base oli ihan jees, mut porukkaa ei paljon näkyny ku kaikki koomas omissa huoneissa tai sitte datas kuulokkeet korvilla. Ei hirveen sosiaalista.
Me majotuttiin kaheksan tyypin dormiin, jossa ylläripylläri asusti kaks muuta suomalaista. Vaasasta ja selkeesti enempi ruotsinkielisiä. Sit oli joitain muita mut emmä muista mistä ne oli. Porukka kans vähä vaihtu sen kahen yön aikana mitä me tuolla vietettiin.
Huoneet ja kaikki oli joo ihan siistiä ja plaa, mut paikka jätti silti jotenki vähän kylmäks.

Basessa majaillessa käytiin vilkasemassa paljon puhuttu Opera house, mikä oli yllättävän pieni ! Ei niin minkään näkönen, että se siitä hehkutuksesta. Olin odottanu jotain mahtipontaalista pytinkiä, mut njää se oliki vaa joku tönö hassulla katolla. Jee.
Samalla reissulla nähtiin sitte kanssa Harbour Bridge ja Royal Botanic Garden. Ihan kivoja joo, mutta ei vieläkään mitään veret seisauttavaa kokemusta.

Circular Quay oli muuten ihan kiva mesta ja ostin sieltä mun jokapäiväisessä käytössä olevan huivinki, jota ilman en pärjäis. Löyty kans paljon kivoja pöllökoruja, mut jäi ostamatta.

Keskusta oli mun mielestä vähän tylsä, tai siis ei poikennu kummemmin muista isommista kaupungeista ja ei se porukka nyt ihan hirveen avoimelta ja iloselta ja lepposalta vaikuttanut. Oli kyl joo hienon näköstä, mut mä en nyt ookaa mikää kauhee keskustahengari. Isot paikat peloittavat minua. No ei vaineskaan. Oisin vaan kaivannu lisää persoonallisuutta.

Nyt tää kuulostaa ihan siltä, ku mä en tykkäis tästä paikasta ollenkaan, mutta oon kyl ollu ihan hurmiossa jo ekasta illasta asti. Ei oo kertaakaan ollu ikävä suomen pakkasiin. Hyi.

Maanantaina sitte jätettiin keskusta taakse ja hypättiin bussiin, joka kuljetti meijät seuraavaan kohteeseen. Oltiin edellisenä iltana/yönä varattu hostelli Bondi beachin vierestä ja sinne suunnattiin joskus 10am jälkeen kun oltiin luovutettu huoneet. Vähän jänskätti, ku ei oltu saatu mitään varausvarmistusta majotuksesta, mutta eipä siinä mitään.


Hostelli on nimeltään Surfside Backbackers ja sijaitsee Hall streerillä ihan rannan tuntumassa ! Okei on tästä matkaa jotain parisataa metriä, mutta ei tunnu missään !
Saavuttiin paikalle ja varaus oli menny perille, mut hetki jouduttiin venaa huoneita, ku ei oltu vielä siivottu. Oli heti paljon kodikkaampi fiilis ja ranta houkutteli ja olin varmaan joku ilosin ihminen ikinä ku saatiin heittää tavarat huoneeseen ja mennä käymään rannalla ! Tuuli oli aika kylmä viel, et ei me kauaa siellä paistateltu auringossa, mutta mä olin jo ihan rakastunut. Surffareita, kuumia miehiä, aurinkoa, rantaa.. aaaa ihanaa !


Vähän päivää varjosti se, että joku oli reilusti vieny Basessa mun kopiot passista, tiliotteesta, vakuutuksesta, lentoliput ja nää kaikki tämmöset paperit. Olin eka varma, et ne oli vaan unohtunu, mut soiteltuani sinne noin miljoona kertaa, varmistuin siitä, että joku oli ne napannu mukaansa. Kiitti helvetisti. Pikkasen vitutti, vaikkei nyt mitään tärkeitä papereita ollut, kun passi yms on kuitenki ihan tallessa ja näin, mut silti. Tapahtuman jälkeen oon kuitenki varjellu mun kamoja ihan hysteerisenä. Rinkka esim pysyy koko ajan lukittuna ku en oo kattomassa sen perään ja laukku ei jää hetkeksikään vahtimatta. Mä jopa nukun se mun vieressä. Tästä huolimatta joku oli jo täällä uudessakin hostellissa napannu mukaansa mun SHEIVERIT. Ihan tosi nyt. Mitä ihmiset oikeen ajattelee ?! Onneks ei mikään arvokas tavara, mut voi sitä vitutusta, kun on menossa sheivaamaan ja hups sheiveri onki kadonnu. VOI JEE.......
Nyt sitte lukot onki mun parhaat ystävät.


Jet lagia ei muuten näkyny ollenkaan, vaikka sitä kauhulla olinki ootellut. Ilmeisesti lentokoneessa osas ajottaa nukkumiset oikein. Ihan hyvä sinänsä, koska tää hostelli on joku partypartymesta ja joka ilta jotkut dokaa.
Tiistaina käytii makoilemas biitsillä ja siellä oli vähän viluisaa. Oli kuitenki kivat aallot ja surffareita näkyvissä, joita mä sitte kuvailin Venlan koomatessa. Mitää överikuumiksia ei kuitenkaa näkyny. Pettymys.
Rantsust suihkuun ja hups hokasin et olinki ostanu Suomest shampoon sijaan hoitoaineen mukaan.. FAIL.
Loppuilta meni keittiös istuskelles muide kanssa ja saatii joiltai briteiltä aussien omaa taikajuomaa eli goonia. Halpis laatikkovalkoviiniä, joka ei tosiaan mee alas ilman appelsiinimehua tms. Se oli ihan helvetin pahaa, mut halvin vaihtoehto tääl dokaamiselle ja nousee hyvin päähän. Siitä myöhemmin.. hehhe.
Keskiviikkona heti aamusta bikinit päälle ja rannalle ! Ilma taas tuulinen, mut mitä väliä kun rantaviiva täynnä surffareita ! Onnistuin nyt näkee myös ekaa kertaa tunnistettavasti KOLME tyyppii Bondi Rescuesista ! Ryan aka tuleva aviomies, Harrison ja Hoppo. Oltii taktisesti sijotuttu siihen niiden pömpelitornin viereen ja ne kruisaili siit jatkuvasti meijän ohi mönkkärillään. Kuin päheetä ! Olin iha pähkinöinä ja Venla ei vissiin ihan tajunnu mun hehkutusta.. Outo.
Harrison kävi kans surffaamassa ja se oli kyl selkeesti paras sen päiväsistä.

Kävin kans kuvailee rantsuu toiselta puolelta ja siinä joku surffari sitte tuli, kehu mun piiskaa, kirmas aaltoihin ja katos näkyvistä. Se oli semmonen what the hell -momentti.

Vepa oli tässä vaiheessa jo ihan kärähtäny, vaikka oliki käyttäny 50+ aurinkorasvaa. Raukka. Okei nauroin sille, mut hei oisitte nähny sen.. Hohhhooh.
Torstai oli eka sadepäivä ja lähettiin sitte yhen porvoolaisen Johannan kans tsekkaa Bondi Junction, mikä on Australian isoin ostoskeskus ja joo olihan sillä ihan kivasti kokoa.. Vissiin neljä kerrosta ihan täynnä vaatteita, ruokaa, kaikkee.
Pyörittiin siel muutama tunti ja viiden jälkeen lähettiin menee, ku kaupat tääl sulkeutuu jo puol kuudelta. Missä välissä porukka oikeen shoppailee ?

Loppuilta meni jätskiä syöden ja leffoja katellen tellyhuonees muiden reissaajien kanssa.
Perjantaina otettiin suunnaksi Circular Quay, josta napattiin lautta kohti Taronga Zoota. Ilma oli ihan täydellinen ja voi jukra kun oli taas ihan parasta. Taronga oli oikeesti tosi kiva ja iso paikka ja nähtii mm. Kenkuluita, koaloja, nowsuja, vompatti etc hassuja eläimiä. Olin ku lapsi tuolla “OOII KATO IHANA VOI EI ÄÄ TAHTOO PAIJAA”.


Liput tonne oli vaan ihan törkeen kalliit. Lautta+pääsyliput oli jotain AUD 50.. Ihan hullua. Oli kuitenki ihan hurjan kiva paikka ja tuli käveltyy ihan liikaa. Kauheita urheilusuorituksia pitää suorittaa täällä päin muailimaa. Ei jaksa liian rankkaa tahtoo rannalle makaamaan.
Lauantai meni biitsillä ja sit iltapäiväl kokattiin tääl ekaa kertaa eikä vaan popsittu purkkinuudeleita. Okei tehtii Johannan kaa vaa kanasalaatti, mut silti ! Aikamoinen saavutus. Ps millon mä oon alkanu syömää terveellisesti ?!?! Aussilandialla on hassu vaikutus.

Varattiin kans toinen viikko viel tähä hostelliin, koska rakkaus.

Safkan jälkeen me sitte korkattiinki ekat juomat, ku piti sit myöhemmin suuntaa Kings Crossille johki baariin. No ei se menny sitte iha nii ku oltii ajateltu. Dokattiin hostellilla johki 23pm asti joidenki muide reissareiden kans ja sit saatii häätö ulos mekkaloimaan, koska “hiljaisuus”. Mä olin vähä tilulilulei, koska goon. Nous vähän päähän hupsista. Lopulta mun muki vaihto omistajuuden Jonasille ja jonku ajan päästä lähettii valuu mäkkiin ku Venla halus ruokaa. Mul oli vähä oksuolo ni jätin syömisen suosiolla. Yöök.
Sunnuntaina herättiin, puettiin ja lähettiin toho rantsun kävelykadulle ettii mulle biksui. Löysin yhet toosi kivat, mut hintai jotai AUD 90, ni jäi kauppaan. Toho hintaan sisälty siis vaan pelkkä yläosa. Vitsit miten halpaa.

Eksyttii sit kans johki sunnuntaimarkkinoille, mis oli hurjasti vaatteita ja koruja myynnissä. Mä innostuin ostaa arskat huimalla AUD 15 hinnalla. Ne on valkoset ray-ban feikit ja niissä on värikkäitä jotain viivoja. Ne on aika hassut ja varmaa ihan kamalat, mut sopii mun rantalookiin. Näytän varmaan helvetin hyvältä mun hippihuivissa ja hassuissa laseissa. Me likes !

Markkinoilta hipsutettiin hostellille, jos vaihettiin biksut ja lähettiin rannalle Johannan, Anssin ja Suzien kanssa. Myöhemmin seuraan liitty kans Jonas ja joku mies jol oli nii täydelliset ripset, et ei salee ollu aidot ! Oon kade.

Muutama tunti ehittiin koomaa, kunnes alko sataa ja ukkostaa eli hostellille mars. Sateen lakattuu Johanna, Suzie ja Vempu meni hakee pizza hutista ällöt pizzat ja mä kävin hakee happy mealin mäkistä. OMNOMMM.

Safkattii tellyhuonees, mut leffa mikä pyöri oli nii surkee, et lähettii huoneeseen koomaa, mut ei kauaa keritty olee, ku Johanna tuli ilmottaa et nyt lähetää baariin. Vaatteiden vaihto ja menoks. Mukaan lähti kans sama Suzie (skotti) ja suunnaks otettiin Bondi Hotel. Sijaitsee tossa ihan huudeilla ja voi että kun oli kuuma ! Oltii eka ulkona, mut siel oli nii täyttä et siirryttiin sisälle pelaa juomapelejä. Noi yritti opettaa mulle miten pelataan Bitchiä ja olin aika evo. Hups. Toinen hurjan kiva peli oli mikäs muukaan ku verikolikko. Se herätti uteliaita katseita ja kyselyitä, et ei vissiin kauheen tuttu peli täällä päin maailmaa.

Tuolta me siirryttiin YLLÄRI taas mäkkiin hakee safkaa ja Johanna kävi nappaa wrapin. Täs vaiheessa porukkaan liitty yks hollantilainen ja kaks saksalaist ja sit valuttii porukal hostellin tellyhuoneen säkkituoleille makoilee. Siel pyöri joku tyhmä hurrikaanileffa, mitä kukaan ei tainnu seurata ja alettiinki sit tuijottaa hyi Paranormal Activity kakkosta... Tosi kiva. Kauhuleffat onki niitä mun suosikeita. Täs vaiheessa porukka oliki jo vähä vähentyny ja loppupuolella Venlaki lähti nukkumaan nukuttuaan varmaan tunnin säkkituolilla. Mä jäin viel muutaman poitsulin kans kattoo leffan loppuun ja oli yllättävän kivaa vaik inhoonki kaikkii kauhuleffoi yms. Hyi.

Lopulta leffa loppu ja mä vaadin jonku komediapätkän seuraavaks ku pelotti ja alettii sit kattoo jotai Black Dynamitee, mikä oli nii huono et oli jo hauska. Täs vaiheessa meit oliki sit enää kolme jäljellä ja tän leffan loppupuolel amisviiksi (joo en tiiä sen nimee) oli nukahtanu ja mä siinä viksuna heitin sitä pullolla kostoks mun pelotteluist ed. Leffan aikana, mut ei se heränny siihen ja luulin toisen jo kuolleen. Olin heittämäs toisellaki pullolla, mut James kekkas et heitetään mielummin vettä toisen päälle. Hieno idea ja tuumasta toimeen. Heitin korkillisii vettä toisen vaatteille ku en ihan osunu naamaan ja lopult James heitti sit pari korkillist suoraan naamaan eikä tyyppi heränny vielläkään ! Luovutettiin sitte ja hetken pääst toine heräs sillee “Miks mun naama on ihan märkä” ja hajottiin aika pahasti. Leffaki loppu just sopivasti ja nää saksalaiset halus viel lähtee ulos ja amisviiksi suuntas nukkumaan (oli muute märät vaatteet. Hups. Hehee). Mut raahattiin sitte kans ulos, vaik olin jo iha ready menee nukkumaan. Buzz eli tää toinen saksalainen oli vähä ylikierroksil ku oli polttanu vähä tupakkia vahvempaa ja vaa jotai pomppi ja tyyliin kiipes puuhun. Nää sit halus lähtee viel biitsille, mut kello oli jo melkee puol 4 yöllä ni mä sanoin heipat ja painuin nukkumaan.

Mielettömän kiva ilta oli.


Tänään eli Maanantaina ollaan vaan koomattu. Mä heräsin jo joskus seittemän tienoilla ja valuin heti aamusta iha rättiväsyneenä alas mussuttaa jotain omenaa. Luin kirjaa ja Venlaki kömpi paikalle sitte jossai vaiheessa kirjan kanssa. Lueskeltiin pöydän ääressä ties kuinka kauan ja siirryttiin sitte tohon hostellin sisäpihalle, mis oli ehkä +40 astetta ja niin törkeen kuuma ettei oo tosikaan. Hikoiltiin siellä sitte hetki, kunnes luovutettiin ja lähettii käymää kaupas ostaa mulle sheiverit kadonneiden tilalle ja sielt kulkeuduttiin ostaa jätskit ja sit hostellille mussuttaa ja sit rantsuun.

Oli jo vähä pilvistä ja tuuli ja oli viilenny mut voi juku ku oli ihana saada hengitettyy ja liikuttuu ilman hikoiluu. Ilma oli ollu koko päivän nii painostava, et ei tullu yllärinä et syöhemmin sit alko sataa ja ukkostaa.

Huomenna mennään vissiin käymään Sydney Aquariumissa ja loppuviikon ohjelmaan kuuluu myös visiitti Blue Mountainsille, Manly beachille ja sit pitäs törmäillä Jennyn kanssa, kun seki jossain Sydneyssä majailee tällä hetkellä ! Nyt vielä ku ollaan täällä.

Aussinumerot pitäs nyt kans hankkia ja pankkitilit ja tax file numberit (TFN)

Mitäs vielä. Öö oon edelleen ihan rakastunu aussilandiaan ja etenki tää meren vieressä majailu on ihan parhautta. Tuntuu et kaikki on vaa koko ajan ihan täydellistä. Suomeen en kaipaa yhtään, mut piski vois kyl tulla tänne ku sitä on iksu. Aussejaki ois ihan kiva nähä, ku tuntuu ettei niit oo missään. Tää hostelli on nyt täynnä brittejä, saksalaisia ja ruotsalaisia.
En tullu tänne asti hengailee eurooppalaisten kans..

Mä jään tänne. Puhuttiin tossa, et voitais jäädä viel kolmanneks viikoks tänne. Laitetaa kans mailia johki heppafarmille, mihi etittii työntekijöitä. Se ois melbournessa ja sinne oltais tosiaan seuraavaks menossa. Sieltä vilkasemaan se iso kivi Ayers Rock ja sitte Cairnsiin ja siitä alaspäin.

Epätodellinen elämä.



Lisää kuvia TÄÄLLÄ ja meijän superpähee videoblogi löytyy TÄÄLTÄ.

2 kommenttia:

  1. "Kävin kans kuvailee rantsuu toiselta puolelta ja siinä joku surffari sitte tuli, kehu mun piiskaa, kirmas aaltoihin ja katos näkyvistä." tää oli niin SINÄ! heti keräämässä randomeja kavereita :D oot parhautta!

    VastaaPoista